Szkolenie "Dobre Praktyki Szkoleniowca – Instruktora" jest przeznaczone dla pracowników sektora rekreacyjnego, takich jak instruktorzy i nauczyciele. Program ma na celu zwiększenie zaangażowania, poprawę jakości usług oraz budowanie autorytetu i relacji z klientami. Uczestnicy nauczą się między innymi efektywnej komunikacji i radzenia sobie w trudnych sytuacjach.
Dla kogo jest to szkolenie:
- Szkolenie zaprojektowane jest dla pracowników firm działajacych w szeroko rozumianej rekreacji.
- W szczególności dla instruktorów każdej specjalności, opiekunów, wychowawców i nauczycieli.
Dlaczego warto wybrać to szkolenie dla swoich pracowników:
- utrzymanie klienta dłużej na lekcjach, poprzez umiejętne "sianie ziarna", czyli pokazywanie całego procesu nauki i motywowania do jej kontynuowania;
- zwiększenie zaangażowania instruktorów, pokazanie im jak ważna jest ich marka osobista w organizacji szkółki/ firmy;
- pogłębienie relacji z klientami, poprzez prowadzenie odpowiedniej komunikacji z klientem;
- zwiększenie autorytetu instruktorów, podkreślenie odpowiedzialności, która na nich spoczywa;
- wybierając takie szkolenie dla instruktorów, otrzymują sygnał, że pracodawcy zależy również na ich rozwoju umiejętności społecznych.
W czasie trwania szkolenia wielokrotnie podkreślam znaczenie dobrego produktu/ usługi, którą świadczą pracownicy.
Dobry produkt, zawsze się obroni. Umiejętnie połączony z kompetencjami, które uczestnicy nabywają w trakcie szkolenia to gotowy wzór, aby klienci ustawiali się w kolejkach.
"Dobre Praktyki Instruktora" to wydarzenie, na którym poruszamy tematy:
- jak budować autorytet instruktora i jak go nie stracić,
- jak zadbać o wysoką ocenę zajęć,
- jak zadbać o dobry produkt/ usługę,
- jak poprowadzić ścieżkę, od poznania klienta do osiągnięcia wspólnie określonego celu,
- jak poradzić sobie z trudnymi sytuacjami podczas zajęć,
- jak skutecznie uczyć się imion i prowadzić komunikację z klientem,
- jak sprawić, aby klienci mówili o Instruktorze - “On/Ona ma to coś”
Podczas szkolenia aktywizuję "starych wyjadaczy".
Szkolenie skierowane jest zarówno do osób, które już od lat pracują w zawodzie, jak i do osób, które dopiero rozpoczynają karierę.
Wiele zadań wykonywanych jest w małych grupkach. Tak, aby na bazie przekazanych informacji i posiadanej wiedzy uczestników szkolenia, wspólnie wypracować najlepsze rozwiązania dla danej społeczności.
Przeprowadziłem to szkolenie dla szkół narciarskich:
- Szkoły narciarskiej Jaworzyna w Krynicy-Zdroju. Relacja.
- Szkoły narciarskiej Czarna Góra w Stronie Śląskim. Relacja.
Oto co piszą uczestnicy po szkoleniu:
- [...] Dzięki Szymon myślę, że uwolniłeś pewien potencjał drzemiący we mnie. Potrzebowałem tego.[...]
- [...] Wykład sam w sobie genialny, idealna dla mnie forma prowadzenia.[...]
- [...] Tematyka szkolenia uniwersalna, a jednak, ukierunkowana na „naszego Klienta".[...]
- [...] Podobał mi się całokształt, czas się nie dłużył ?[...]
- [...] Jeśli zaś chodzi o wprowadzanie nowych elementów do szkolenia to dzięki wskazówkom poprawiłem wymiernie skuteczność zachęcania do kontynuacji zajęć. [...]
- [...] Już samo spotkanie w tak dużym gronie instruktorów i wymiana doświadczeń były istotne. Dla mnie najważniejsze było określenie celu klienta, o który teraz pytam. Bardzo klaruje i ogranicza to niepotrzebny stres podczas zajęć. [...]
Przykładowy przebieg szkolenia:
- Czas trwania: 6-8 godzin, forma stacjonarna, w szkolenia przewidziane są przerwy. W tym jedna dłuższa.
Do ustalenia:
- liczba uczestników szkolenia, liczba około (tu może być +/- 10 osób), zupełnie inaczej przygotowuję się do szkolenia dla 4 osób, a zupełnie inaczej dla 100 osób,
- miejsce szkolenia, mozliwy dojazd na terenie całej Polski,
- co mogą Państwo zapewnić sala/ projektor,
- termin szkolenia,
- inne istotne kwestie z punktu widzenia organizatora.
Rezerwacja szkolenia:
- Proszę o wypełnienie formularza na dole strony.
- Moja odpowiedź najczęściej zawiera termin i proponowaną cenę szkolenia.
- Aby program szkolenia idealnie dopasować, przed samym szkoleniem wysyłam anonimową ankietę z prośbą o odpowiedź na kilka pytań. Wersja elektroniczna. Odpowiedzi są naturalnie wplecione w program szkolenia, a dzięki temu uczestnicy po szkoleniu piszą "wiedza uniwersalna, jednak dopasowana do naszego Klienta".
- Uczestnicy po szkoleniu dostają zadanie domowe (proste), ale trzeba je wykonać, aby otrzymać certyfikat uczestnictwa.
- Certyfikaty w formie drukowanej przesyłam na adres firmy. Natomiast w wersji elektronicznej na e-mail uczestników.
Uwaga!
Jeśli jesteś instruktorem, trenerem, nauczycielem lub po prostu chciałbyś wziąć udział w takim szkoleniu to również wypełnij poniższy formularz. Poinformuję Cię, gdy tylko pojawi się szansa na dałączenie do takiego wydarzenia.